even spuien over gehypte camerafuncties

Kletspraat over fotografen/fotografie, op- en aanmerkingen.

Re: even spuien over gehypte camerafuncties

Berichtdoor whvg op za jan 02, 2010 5:45 pm

Hallo Ariaan,
Je hebt helemaal gelijk! Een aantal 'frutsels' moeten er wel op zitten, maar filmen en Liveview hoeft voor mij ook niet. Men kan wel roepen het niet te gebruiken, maar die frutsels maken de camera wel duurder. Is een beetje triviaal, want in feite worden ze steeds geodkoper.
En over de megapixel-race: 10MP is zat, zeker voor een APS-C sensor. Meer pixels geeft alleen maar meer ruis. Het is veel belangrijker dat de verwerkingssoftware in de camera een goede foto knutselt.
Op een ander forum heb ik laatst iets geplaats over 'echt fotograferen', zoals het vroeger met 35mm (dia)film ging. Daar was je wel zuinig mee, want achter elkaar schieten kostte geld. Nou, dat heb ik geweten ;) , dat draadje is nu al zeker 6 pagina's groot.
Ik heb een 6MP en een 10MP camera met lang niet alle frutsels en dat bevalt mij uitstekend!
whvg

Berichtdoor Gert Jan op za maart 13, 2010 9:32 am

Hoi Adriaan,

De meest "features" zo al dat heet zijn voor de fabrikant bijna gratis te maken, omdat de basis bouwblokken er al zijn, zoals de (cmos)sensor en AF. De rest is met software aan elkaar te knopen.
Wat wel extra kosten zijn een paar schakelaars om de functies direct te kunnen bedienen, dus daarom moet je dit in het menu drie lagen diep instellen.
Dit is dan ook mijn grootste klacht, het wordt er onoverzichtelijk van.
Gert Jan

Berichtdoor whvg op do maart 18, 2010 4:48 pm

Gert Jan schreef:Hoi Adriaan,

De meest "features" zo al dat heet zijn voor de fabrikant bijna gratis te maken, omdat de basis bouwblokken er al zijn, zoals de (cmos)sensor en AF. De rest is met software aan elkaar te knopen.
Wat wel extra kosten zijn een paar schakelaars om de functies direct te kunnen bedienen, dus daarom moet je dit in het menu drie lagen diep instellen.
Dit is dan ook mijn grootste klacht, het wordt er onoverzichtelijk van.

Hallo Get Jan,
Over de bediening heb ik kort geleden wat suggesties naar Nikon gestuurd. Hopelijk doen ze er in de toekomst wat mee.
whvg

Vorige

Keer terug naar Chat

Zoeken

Inloggen